با پایان سال 92، خطرناک ترین ویروس‌های رایانه‌ای را بشناسید


 ویروس Leap-A/Oompa-A :
امروز بیش از ۱۰۰ هزار نوع ویروس وجود دارد که می‌تواند رایانه‌ Mac اپل را از کار بیندازد. یکی از این ویروس ها با نام Oompa-A  بود که توانست به صورت گسترده در سراسر جهان منتشر شود.
این ویروس پس از آلوده کردن رایانه، به دنبال فهرست مخاطبان می‌رفت و به هر یک از آن‌ها یک پیام می‌فرستاد. این پیام شامل یک عکس بود که کاربر را مجبور می‌کرد آن را بارگذاری کند و با این اقدام کنترل رایانه را از دست کاربر خارج می‌کرد.


 کرم‌های Sasser و Netsky :
این دو کرم اینترنتی به روش های مختلفی عمل می‌کردند. کرم Sasser از طریق حفره‌های موجود در سیستم‌عامل ویندوز به رایانه‌های شخصی حمله می‌کرد و کرم Netsky پس از انتقال به رایانه از طریق پست الکترونیکی، به دنبال دیگر رایانه‌های آسیب‌پذیر می‌گشت. این دو کرم که هنوز هم فعالیت دارند، به صورت خودکار روی رایانه‌ها نصب می‌شوند.


ویروس MyDoom :
ویروس MyDoom از طریق حفره‌های سیستم‌عامل بدون اطلاع کاربر کنترل رایانه را در دست می‌گیرد.این ویروس انواع مختلفی دارد. مدتی قبل یک مرکز تحقیقاتی اعلام کرد از هر ۱۲ پست الکترونیکی ارسال شده یک مورد از آن‌ها به ویروس MyDoom  آلوده است.


 ویروس/ SQL Slammer Sapphire :
این ویروس بسیاری از سیستم‌های رایانه‌ای مهم از جمله شبکه دستگاه‌های خودپرداز بانک مرکزی امریکا از کار انداخت، سیستم خدمات اورژانسی امریکا را هم از دسترس مردم خارج کرد و حتی یک شرکت هواپیمایی به خاطر خطا در صدور بلیت‌های الکترونیکی بسیاری از پروازهای خود را لغو کرد. این ویروس تنها چند دقیقه پس از ورود به سرور اینترنتی، تمام رایانه‌های متصل به آن را آلوده می‌کند.


 ویروس Nimda :
این ویروس همچنان مشغول فعالیت است و بسیاری از محققان امنیتی از آن با عنوان «کرم خطرناک» یاد می‌کنند. ویروس Nimda  از طریق اینترنت گسترش پیدا می کند و به گفته کارشناسان، پرسرعت‌ترین ویروسی است که تاکنون شناسایی شده است. قدرت این ویروس تاحدی است که از زمان ورود Nimda به اینترنت تا زمان تخریب یک رایانه، تنها ۲۲ دقیقه طول می‌کشد


کرم‌های Code Red و Code Red II :
این دو کرم سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را هدف حمله قرار می‌دهند و برای رسیدن به اهداف خود حجم گسترده‌ ای از اطلاعات را بیش از توان پردازشی سیستم‌عامل به رایانه ارسال می‌کنند و این اتفاق ظرف چند دقیقه سبب می شود دستگاه از کار بیفتد. سیستم هایی که به این کرم‌ها آلوده شده اند دیگر تحت فرمان کاربر نیستند و هکرها کنترل و مدیریت آن را در دست می‌گیرند.


ویروس Klez :
این ویروس از طریق پست الکترونیکی رایانه را هدف حمله قرار می‌دهد، سپس به صورت خودکار خود را به تمام مخاطبان کاربر ارسال می‌کند، لیست سایت‌های مورد علاقه بقیه کاربران را تشخیص می‌دهد و با اسم این سایت‌ها و در قالب برنامه‌های کاربردی، ایمیل ارسال می‌کند تا باز هم نصب شود و به فعالیت‌های مخرب خود ادامه دهد.
برنامه مخرب Klez انواع مختلف دارد و می‌تواند به عنوان یک ویروس معمولی، کرم خطرناک، اسب تروجان یا… خود را نشان دهد. این ویروس حتی می‌تواند برنامه‌های ضدویروس را هم غیرفعال کند.


ویروس ILOVEYOU :

این ویروس خطرناک در کشور فیلیپین ساخته شد و پس از مدت کوتاهی به دست غالب کاربران اینترنتی جهان رسید. ویروس ILOVEYOU ابتدا فعالیت خود را با ایمیل آغاز کرد و با موضوعاتی از قبیل نامه‌های عاشقانه به دست کاربران می‌رسید.
در این ایمیل‌ها یک فایل متنی ضمیمه شده بود که اگر کاربر آن را بارگذاری می‌کرد، باید از همه اطلاعات شخصی خود می گذشت. ویروس ILOVEYOU قادر است خود را بارها کپی کند و بدون اطلاع شما به رایانه دوستان‌تان هم منتقل شود.


ویروس Melissa:
این ویروس برای برنامه Word ساخته شد و به همین خاطر ابزار اصلی انتقال آن سرویس‌های پست الکترونیکی بود. ویروس رایانه‌ای Melissa از طریق فایل نوشتاری ضمیمه شده به ایمیل وارد رایانه‌ها می‌شد و پس از بارگذاری، کنترل کامل رایانه و اطلاعات موجود در آن را به دست می‌گرفت.
ویروس Melissa به خاطر کاربرد فراوان برنامه Word در سراسر جهان گسترش یافت. البته این ویروس هنوز هم فعال است و کاربران را همچنان گرفتار می‌کند.
شرکت ایمن رایانه پندار، به عنوان نماینده رسمی و انحصاری شرکت امنیتی با سابقه پاندا سکیوریتی در ایران با شروع سال جدید به کلیه کاربران مانند گذشته توصیه می کند برای جلوگیری از آلوده شدن به انواع مختلف بدافزارها، ویروس ها، کرم ها و تروجان ها بهترین راه که همان پیشگیری است را انتخاب کنند.
نصب قوی ترین برنامه های امنیتی موجود بر روی سیستم های رایانه ای و احتیاط نسبت به وب گردی ها و عدم باز کردن فایل های ضمیمه به پست های الکترونیکی مانند گذشته از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه در سال جدید خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: امنت سیستم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 16:56 | نویسنده : محمد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود