هک شدن سایت دانشگاه برای کمک به دانشجویان مشروطی

هک شدن سایت دانشگاه برای کمک به دانشجویان مشروطی

 


به گزارش آشیانه هک  به نقل از ایسنا، سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌ها در قوچان مبنی براینکه فرد یا افرادی ناشناس ضمن نفوذ به سرور دانشگاه اقدام به تغییر نمرات دانشجویان کرده‌اند، به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع، شناسایی عامل یا عاملان نفوذ در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: کارشناسان پس از بررسی‌های لازم و استعلام از مبادی ذیربط و یک سری اقدامات تخصصی توانستند متهم اصلی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کنند.

عرفانی افزود: متهم که یکی از دانشجویان همان دانشگاه بود با دیدن شواهد فنی و مستندات لب به سخن گشود و در خصوص جرم خود با ندامت گفت که به علت کسب رتبه بالا در رشته تحصیلی مرتبط و با عنوان کار دانشجویی در واحد انفورماتیک مشغول به کار شدم و با پی بردن به ضعف در امنیت سیستم و نامگذاری نامناسب پسوردها، با همکاری 3 تن از دانشجویان دیگر، نمرات 28 دانشجو که مشروط شده بودند را در سیستم اصلاح و از هرکدام مبالغی اخذ و تقسیم می‌کردیم.
عرفانی با بیان اینکه در پی اعترافات نامبرده سایر متهمان شناسایی و دستگیر و پس از بازجویی به بزه ارتکابی اعتراف و پرونده بهمراه متهمان تحویل مقام قضایی شد. در پایان به کلیه مسؤلان انفورماتیک ادارات و دانشگاه‌ها توصیه کرد: مهمترین عامل دسترسی غیرمجاز به داده‌ها گذاشتن رمزهای عبور نامناسب و قابل حدس است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: امنت سیستم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395برچسب:, | 1:37 | نویسنده : محمد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود