با یک بدافزار جدید و شایع آشنا شوید

 

با توجه به يافته‌هاي Trend Micro و ESET، اين بدافزار در گروه کرم‌ها دسته‌بندي مي‌شود و اين شرکت‌ها آن را Crilock.A ناميده‌اند (اين کرم خود را Cryptolocker 2.0 مي‌نامـد). اين کرم در قالب يک بـه‌روز رسـان بـراي Adobe Photoshop و Microsoft Office روي سايت‌هايي که بازديد زيادي دارند، ظاهر مي‌شود.

ساختار کنترل و فرمان اين کرم جديد است بنابراين شرکت Trend Micro معتقد است که Crilock.A کرمي است که صرفا از ساختار کلي Cryptolocker تقليد مي‌کند و نسخه اصلي اين بدافزار نيست.

 

هدف قرار دادن فايل‌هاي به اشتراک‌گذاري شده توسط اين بدافزار گروگان‌گير، انتخاب عجيبي است زيرا با وجـود آن که شانـس دانلـود اين بدافزار افزايش مي‌يابد اما فهرست بالقوه قربانيان احتمالي اين بدافزار بسيار کوچک‌تر از نسخه‌هاي قبلي اين بدافزار است.

بدافزار Crilock.A اين توانايي را دارد که درايوهاي قابل حمل را هم آلوده نمايد.

 

روش‌هاي مورد استفاده اين کرم بسيار قديمي است. اگر چه سرعت انتشار اين کرم پايين است اما طول عمر بالايي دارد.

 

از سوي ديگر، در حالي که اين کرم مي‌تواند روي درايوها براي سال‌ها پنهان باقي بماند اما به محض فعال شدن مي‌تواند توسط بسياري از برنامه‌هاي امنيتي کشف و مسدود شود.

 

شرکت ESET فهرسـت کامـل تفـاوت‌هـاي Cryptolocker و Crilock.A/Cryptolocker 2.0 را روي وب‌سايت خود قرار داده است.

 

امروزه بيشتر بدافزارها از طريق سوءاستفاده از آسيب‌پذيري‌هاي موجود در برنامه‌هاي محبوبي مانند جاوا، فلش و فناوري‌هاي ديگر توزيع مي‌شوند و در نتيجه براي اجتناب از آلـوده شدن به هر نوع بدافزاري، به‌روز نگه داشتن تمامي برنامه‌هاي کاربردي اهميت به سزايي دارد. همچنين تهيه نسخه پشتيبان از داده‌ها و فايل‌هاي موجود روي رايانه‌ها يک ضرورت است.

 

در صورت آلوده شدن بـه اين نوع از بـدافزارها که تعدادشـان هـم رو به افزايـش است، مي‌توان بدون پرداخت وجهـي فايـل‌هاي مـورد نظر را برگـرداند. بايد به اين موضوع توجـه داشـته باشيد که نسخـه‌هاي پشتيبان فايل‌ها نبايـد روي همـان رايانه و با انـواع يکسان ذخيره شده باشنـد. چـرا که اين بدافزارها نسخـه‌هاي پشتيبان را نيز تحت تاثير قرار داده و تخريب مي‌کند.

 

سعي کنيد فايل‌هاي به‌روز رساني برنامه‌هاي کاربردي خود را از سايت‌هاي سازنده برنامه‌هاي دانلود، دريافت نماييد.

 

در صورتي که اين امکان وجود نداشت، اين فايل‌ها را از سايت‌هاي معتمد و شناخته شده دريافت نموده و البته دقت کنيد که در صف دريافت اين فايل‌ها اولين نفر نباشيد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 16:57 | نویسنده : محمد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود