بدافزارها و شباهت آنها به پشه‌ها

بدافزارها و شباهت آنها به پشه‌ها

 

 به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، در سال های اخیر نحوه عمکلرد بدافزارها نسبت به گذشته بسیار متفاوت و البته پیچیده شده است. به گونه ای که آنها تنها از یک روش حمله استفاده نمی کنند و برای رسیدن به هدف خود و پایان ماموریت شان هر راه حفاظت نشده ای را امتحان می کنند.

روش حمله بدافزارها بسیار به روش حمله پشه ها شباهت دارد آنها هزاران نفر را به گونه های مختلف مورد حمله قرار می دهند و افراد هم هیچ وقت نمی توانند برای در امان ماندن از دست آنها یک پوشش فلزی دور خود بکشند. یکی از شباهت های جدی بدافزارها به پشه ها نحوه حمله آنها است. پشه ها برای حمله مجبورند به افراد خیلی نزدیک شوند. بدافزارها هم همین طور عمل می کنند هر وقت به یک بدافزار آلوده شدید بدانید که نفوذگران توانسته اند به سیستم شما خیلی خیلی نزدیک شوند و احتمالاً کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

عملکرد بدافزارها هرروز و هرروز سازمان یافته تر می شود. براساس آخرین بررسی ها توسط موسسه Verizon Data Breach Investigation، 20 تهدیدی که در صدر تهدیدات سال 2013 قرار گرفته اند از روش مهندسی اجتماعی بهره برده اند. این بدافزارها اغلب به دلیل استفاده هم زمان از چند روش حمله نظیر حملات فیشینگ، هک و توسعه نرم افزارهای مخرب توانسته اند اقدامات نفوذی خود را برای مدت طولانی در شبکه پایدار نگه داشته و تا مدت های طولانی اقدام به سرقت اطلاعات کنند. افزایش استفاده از تلفن های هوشمند قدرت عمل بیشتری به بدافزارها داده و به آنها کمک می کند که مانند یک پشه که می تواند هر قسمتی از بدن انسان را بگزد از هر نقطه ای حملات نفوذی خود را به کاربر وارد کنند.  با توجه به چنین شرایطی نیاز به تکنیک‌های جدیدتری برای دفاع احساس می‌شود.

با توجه به قدرت بالای بدافزارها در حمله به قربانیان، کاربران مجبورند برای محافظت از خود در برابر این تهدیدات از لایه های مختلف حفاظتی بهره ببرند. محققان موسسه Verizon Data Breach Investigation توصیه می کنند کاربران چه در سازمان و چه در منزل خود همواره نسبت به ایمیل‌ها، دروازه‌های وب، هرزنامه‌ها و دستگاه های تلفن همراه و یا رایانه های قابل حمل خود گوش به زنگ باشند تا از نیش پشه ها در امان بمانند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: امنت سیستم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:, | 11:15 | نویسنده : محمد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود